서비스 이용약관

제1조(목적)

이 약관은 위스퍼 (이하 '회사' 라고 합니다)가 제공하는 제반 서비스의 이용과 관련하여 회사와 회원과의 권리, 의무 및 책임사항, 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다.

제2조(정의)

이 약관에서 사용하는 주요 용어의 정의는 다음과 같습니다.

  1. '서비스'라 함은 구현되는 단말기(PC, TV, 휴대형단말기 등의 각종 유무선 장치를 포함)와 상관없이 '이용자'가 이용할 수 있는 회사가 제공하는 제반 서비스를 의미합니다.
  2. '이용자'란 이 약관에 따라 회사가 제공하는 서비스를 받는 '개인회원', '기업회원' 및 '비회원'을 말합니다.
  3. '개인회원'은 회사에 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 사람으로, 회사로부터 지속적으로 정보를 제공받고 '회사'가 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다.
  4. '기업회원'은 회사에 기업정보 및 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 사람으로, 회사로부터 지속적으로 정보를 제공받고 회사가 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다.
  5. '비회원'은 회원가입 없이 회사가 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.
  6. '아이디(ID)'라 함은 회원의 식별과 서비스이용을 위하여 회원이 정하고 회사가 승인하는 문자 또는 문자와 숫자의 조합을 의미합니다.
  7. '비밀번호'라 함은 회원이 부여받은 아이디와 일치되는 회원임을 확인하고 비밀의 보호를 위해 회원 자신이 정한 문자(특수문자 포함)와 숫자의 조합을 의미합니다.
  8. '유료서비스'라 함은 회사가 유료로 제공하는 제반 서비스를 의미합니다.
  9. '결제'란 회사가 제공하는 유료서비스를 이용하기 위하여 회원이 지불수단을 선택하고, 금융정보를 입력하는 행위를 말합니다.
  10. '보이스'(은)는 회사가 제공하는 유료서비스를 이용하기 위해 구매하는 인터넷 상의 결제수단으로 현금 1원당 보이스 0.01 보이스의 비율로 환산되며, 회원의 아이디(ID)를 기준으로 충전, 결제, 환불 등이 가능합니다.
  11. '콘텐츠'란 정보통신망법의 규정에 따라 정보통신망에서 사용되는 부호 ·문자·음성·음향·이미지 또는 영상 등으로 정보 형태의 글, 사진, 동영상 및 각종 파일과 링크 등을 말합니다.

제3조(약관 외 준칙)

이 약관에서 정하지 아니한 사항에 대해서는 법령 또는 회사가 정한 서비스의 개별약관, 운영정책 및 규칙 등(이하 세부지침)의 규정에 따릅니다. 또한 본 약관과 세부지침이 충돌할 경우에는 세부지침에 따릅니다.

제4조(약관의 효력과 변경)

이 약관은 위스퍼(이)가 제공하는 모든 인터넷서비스에 게시하여 공시합니다. '회사'는 '전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률(이하 '전자상거래법'이라 함)', '약관의 규제에 관한 법률(이하 '약관규제법'이라 함)', '전자문서 및 전자거래 기본법(이하 '전자문서법'이라 함)', '전자금융거래법 ', '정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률(이하 '정보통신망법'이라 함)', '소비자기본법' 등 관계 법령(이하 '관계법령' 이라 함)에 위배되지 않는 범위 내에서 이 약관을 변경할 수 있으며, 회사는 약관이 변경되는 경우에 변경된 약관의 내용과 시행일을 정하여, 그 시행일로부터 최소 7일 (이용자에게 불리하거나 중대한 사항의 변경은 30일) 이전부터 시행일 후 상당한 기간 동안 공지하고, 기존 이용자에게는 변경된 약관, 적용일자 및 변경사유(변경될 내용 중 중요사항에 대한 설명을 포함)를 별도의 전자적 수단(전자우편, 문자메시지, 서비스 내 전자쪽지발송, 알림 메시지를 띄우는 등의 방법)으로 개별 통지합니다. 변경된 약관은 공지하거나 통지한 시행일로부터 효력이 발생합니다.

회사가 제1항에 따라 개정약관을 공지 또는 통지하는 경우 '변경에 동의하지 아니한 경우 공지일 또는 통지를 받은 날로부터 7일(이용자에게 불리하거나 중대한 사항의 변경인 경우에는 30일) 내에 계약을 해지할 수 있으며, 계약해지의 의사표시를 하지 아니한 경우에는 변경에 동의한 것으로 본다.' 라는 취지의 내용을 함께 통지합니다.

이용자가 제2항의 공지일 또는 통지를 받은 날로부터 7일(또는 이용자에게 불리하거나 중대한 사항의 변경인 경우에는 30일)내에 변경된 약관에 대해 거절의 의사를 표시하지 않았을 때에는 본 약관의 변경에 동의한 것으로 간주합니다.

제5조(이용자에 대한 통지)

회사는 이 약관에 별도 규정이 없는 한 이용자에게 전자우편, 문자메시지(SMS), 전자쪽지, 푸쉬(Push)알림 등의 전자적 수단을 이용하여 통지할 수 있습니다.

회사는 이용자 전체에 대한 통지의 경우 7일 이상 회사가 운영하는 웹사이트 내의 게시판에 게시함으로써 제1항의 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 이용자 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 제1항의 개별 통지를 합니다.

회사는 이용자의 연락처 미기재, 변경 후 미수정, 오기재 등으로 인하여 개별 통지가 어려운 경우에 한하여 전항의 공지를 함으로써 개별 통지를 한 것으로 간주합니다.

제6조(이용계약의 체결)

이용계약은 다음의 경우에 체결됩니다.

  1. 이용자가 회원으로 가입하고자 하는 경우 이용자가 약관의 내용에 대하여 동의를 한 다음 회원가입신청을 하고 회사가 이러한 신청에 대하여 승낙한 때
  2. 이용자가 회원 가입 없이 이용할 수 있는 서비스에 대하여 회원 가입의 신청없이 서비스를 이용하고자 하는 경우에는 회사 서비스 이용을 위해 결제하는 때
  3. 이용자가 회원가입 없이 이용할 수 있는 서비스에 대하여 회원가입의 신청없이 무료 서비스를 이용하고자 하는 경우에는 그 무료 서비스와 관련된 사항의 저장 등 부가서비스를 이용하면서 위 1호 및 2호의 절차를 진행한 때

제7조(회원가입에 대한 승낙)

회사는 이용계약에 대한 요청이 있을 때 서비스 이용을 승낙함을 원칙으로 합니다.

제1항에 따른 신청에 있어 회사는 서비스 제공에 필요한 경우 전문기관을 통한 실명확인 및 본인인증을 요청할 수 있습니다.

회사는 서비스 관련 설비의 여유가 없거나, 기술상 또는 업무상 문제가 있는 경우에는 승낙을 유보할 수 있습니다.

제3항에 따라 서비스 이용을 승낙하지 아니하거나 유보한 경우, 회사는 원칙적으로 이를 서비스 이용 신청자에게 알리도록 합니다. 단, 회사의 귀책사유 없이 이용자에게 알릴 수 없는 경우에는 예외로 합니다.

이용계약의 성립 시기는 제6조 제1호의 경우에는 회사가 가입완료를 신청절차 상에서 표시한 시점, 제6조 제2호의 경우에는 결제가 완료되었다는 표시가 된 시점으로 합니다.

회사는 회원에 대해 회사정책에 따라 등급별로 구분하여 이용시간, 이용횟수, 서비스 메뉴 등을 세분하여 이용에 차등을 둘 수 있습니다.

회사는 회원에 대하여 '영화및비디오물의진흥에관한법률' 및 '청소년보호법' 등에 따른 등급 및 연령 준수를 위하여 이용제한이나 등급별 제한을 둘 수 있습니다.

제8조(회원정보의 변경)

회원은 개인정보관리화면을 통하여 언제든지 본인의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다. 다만, 서비스 관리를 위해 필요한 실명, 아이디 등은 수정이 불가능합니다.

회원은 회원가입신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 온라인으로 수정을 하거나 전자우편 기타 방법으로 회사에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.

제2항의 변경사항을 회사에 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여는 회원에게 책임이 있습니다.

제9조(회원정보의 관리 및 보호)

회원의 아이디(ID)와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있으며, 이를 제3자가 이용하도록 하여서는 안 됩니다.

회사는 회원의 아이디(ID)가 개인정보 유출 우려가 있거나, 반사회적 또는 공서양속에 어긋나거나, 회사 또는 서비스의 운영자로 오인할 우려가 있는 경우, 해당 아이디(ID)의 이용을 제한할 수 있습니다.

회원은 아이디(ID) 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 이를 즉시 회사에 통지하고 안내에 따라야 합니다.

제3항의 경우 해당 회원이 회사에 그 사실을 통지하지 않거나, 통지하였으나 회사의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 회사는 책임지지 않습니다.

제10조(회사의 의무)

회사는 계속적이고 안정적인 서비스의 제공을 위하여 설비에 장애가 생기거나 멸실된 때에는 이를 지체 없이 수리 또는 복구하며, 다음 각 호의 사유 발생 시 부득이한 경우 예고 없이 서비스의 전부 또는 일부의 제공을 일시 중지할 수 있습니다. 이 경우 그 사유 및 중지 기간 등을 이용자에게 지체 없이 사후 공지합니다.

  1. 시스템의 긴급점검, 증설, 교체, 시설의 보수 또는 공사를 하기 위하여 필요한 경우
  2. 새로운 서비스를 제공하기 위하여 시스템교체가 필요하다고 판단되는 경우
  3. 시스템 또는 기타 서비스 설비의 장애, 유무선 Network 장애 등으로 정상적인 서비스 제공이 불가능할 경우
  4. 국가비상사태, 정전, 불가항력적 사유로 인한 경우

회사는 이용계약의 체결, 계약사항의 변경 및 해지 등 이용자와의 계약관련 절차 및 내용 등에 있어 이용자에게 편의를 제공하도록 노력합니다.

회사는 대표자의 성명, 상호, 주소, 전화번호, 모사전송번호(FAX), 통신판매업 신고번호, 이용약관, 개인정보취급방침 등을 이용자가 쉽게 알 수 있도록 온라인 서비스 초기화면에 게시합니다.

제11조(개인정보보호)

회사는 이용자들의 개인정보를 중요시하며, 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률, 개인정보보호법 등 관련 법규를 준수하기 위해 노력합니다. 회사는 개인정보보호정책을 통하여 이용자가 제공하는 개인정보가 어떠한 용도와 방식으로 이용되고 있으며 개인정보보호를 위해 어떠한 조치가 취해지고 있는지 알려드립니다.

회사가 이용자의 개인정보의 보호 및 사용에 대해서 관련 법규 및 회사의 개인정보처리방침을 적용합니다. 다만, 회사에서 운영하는 웹 사이트 등에서 링크된 외부 웹페이지에서는 회사의 개인정보처리방침이 적용되지 않습니다.

제12조(이용자의 의무)

이용자는 이용자가입을 통해 이용신청을 하는 경우 사실에 근거하여 신청서를 작성해야 합니다. 이용자가 허위, 또는 타인의 정보를 등록한 경우 회사에 대하여 일체의 권리를 주장할 수 없으며, 회사는 이로 인하여 발생한 손해에 대하여 책임을 부담하지 않습니다.

이용자는 본 약관에서 규정하는 사항과 기타 회사가 정한 제반 규정, 회사가 공지하는 사항을 준수하여야 합니다. 또한 이용자는 회사의 업무를 방해하는 행위 및 회사의 명예를 훼손하는 행위를 하여서는 안 됩니다.

이용자는 주소, 연락처, 전자우편 주소 등 회원정보가 변경된 경우 즉시 온라인을 통해 이를 수정해야 합니다. 이 때 변경된 정보를 수정하지 않거나 수정이 지연되어 발생하는 책임은 이용자가 지게 됩니다.

이용자는 이용자에게 부여된 아이디와 비밀번호를 직접 관리해야 합니다. 이용자의 관리 소홀로 발생한 문제는 회사가 책임을 부담하지 않습니다.

이용자가 아이디, 닉네임, 기타 서비스 내에서 사용되는 명칭 등을 선정할 때에는 다음 각 호에 해당하는 행위를 해서는 안 됩니다.

  1. 회사가 제공하는 서비스의 공식 운영자를 사칭하거나 이와 유사한 명칭을 사용하여 다른 이용자에게 혼란을 주는 행위
  2. 선정적이고 음란한 내용이 포함된 명칭을 사용하는 행위
  3. 제3자의 상표권, 저작권 등 권리를 침해할 가능성이 있는 명칭을 사용하는 행위
  4. 제3자의 명예를 훼손하거나, 그 업무를 방해할 가능성이 있는 명칭을 사용하는 행위
  5. 기타 반사회적이고 관계법령에 저촉되는 내용이 포함된 명칭을 사용하는 행위

이용자는 회사의 명시적 동의가 없는 한 서비스 이용 권한, 기타 이용 계약상의 지위에 대하여 매도, 증여, 담보제공 등 처분행위를 할 수 없습니다.

본 조와 관련하여 서비스 이용에 있어 주의사항 등 그 밖의 자세한 내용은 운영정책으로 정하며, 이용자가 서비스 이용약관 및 운영정책을 위반하는 경우 서비스 이용제한, 민형사상의 책임 등 불이익이 발생할 수 있습니다.

제13조(서비스의 제공)

회사의 서비스는 연중무휴, 1일 24시간 제공을 원칙으로 합니다. 다만 회사 시스템의 유지 보수를 위한 점검, 통신장비의 교체 등 특별한 사유가 있는 경우 서비스의 전부 또는 일부에 대하여 일시적인 제공 중단이 발생할 수 있습니다.

회사가 제공하는 개별 서비스에 대한 구체적인 안내사항은 개별 서비스 화면에서 확인할 수 있습니다.

회사가 제공하는 서비스의 내용은 다음과 같습니다.

  1. 이용자 사이의 음성 메시지 대화 서비스
  2. 음성 대화 서비스를 제공하기 위한 부가 기능

제14조(서비스의 제한 등)

회사는 전시, 사변, 천재지변 또는 이에 준하는 국가비상사태가 발생하거나 발생할 우려가 있는 경우와 전기통신사업법에 의한 기간통신사업자가 전기통신서비스를 중지하는 등 부득이한 사유가 있는 경우에는 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중지할 수 있습니다.

무료서비스는 전항의 규정에도 불구하고, 회사의 운영정책 등의 사유로 서비스의 전부 또는 일부가 제한되거나 중지될 수 있으며, 유료로 전환될 수 있습니다.

회사는 서비스의 이용을 제한하거나 정지하는 때에는 그 사유 및 제한기간, 예정 일시 등을 지체없이 이용자에게 알립니다.

회사는 사전에 결제정보를 입력 받고, 무료로 제공중인 서비스를 유료로 전환할 경우, 그 사유와 유료 전환 예정 일시를 통지하고 유료 전환에 대한 이용자의 동의를 받습니다.

제15조(서비스의 해제·해지 및 탈퇴 절차)

이용자가 이용 계약을 해지하고자 할 때는 언제든지 홈페이지 상의 이용자 탈퇴 신청을 통해 이용계약 해지를 요청할 수 있습니다. 단, 신규가입 후 일정 시간 동안 서비스 부정이용 방지 등의 사유로 즉시 탈퇴가 제한될 수 있습니다.

회사는 이용자가 본 약관에서 정한 이용자의 의무를 위반한 경우 등 비정상적인 이용 또는 부당한 이용과 이용자 금지프로그램 사용하는 경우 또는 타인의 명예를 훼손하거나 모욕하는 방송과 게시물을 작성한 경우 이러한 행위를 금지하거나 삭제를 요청하였음에도 불구하고 최초의 금지 또는 삭제 요청을 포함하여 2회 이상 누적되는 경우 이용자에게 통지하고, 계약을 해지할 수 있습니다.

회사는 이용자의 청약철회, 해제 또는 해지의 의사표시를 수신한 후 그 사실을 이용자에게 회신합니다. 회신은 이용자가 회사에 대하여 통지한 방법 중 하나에 의하고, 이용자가 회사에 대하여 통지한 연락처가 존재하지 않는 경우에는 회신하지 않을 수 있습니다.

제16조(손해배상)

회사 또는 이용자는 상대방의 귀책에 따라 손해가 발생하는 경우 손해배상을 청구할 수 있습니다. 다만, 회사는 무료서비스의 장애, 제공 중단, 보관된 자료 멸실 또는 삭제, 변조 등으로 인한 손해에 대하여는 배상책임을 부담하지 않습니다.

회사가 제공하는 서비스의 이용과 관련하여 회사의 운영정책 및 개인 정보 보호정책, 기타 서비스별 이용약관에서 정하는 내용에 위반하지 않는 한 회사는 어떠한 손해에 대하여도 책임을 부담하지 않습니다.

제17조(면책사항)

회사는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 관한 책임을 지지 않습니다.

회사는 이용자의 귀책사유로 인한 서비스 이용장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.

회사는 이용자가 서비스를 이용하며 기대하는 수익을 얻지 못한 것에 대하여 책임 지지 않으며 서비스를 통하여 얻은 자료로 인한 손해 등에 대하여도 책임을 지지 않습니다.

회사는 이용자가 웹페이지에 게재한 내용의 신뢰도, 정확성 등 내용에 대해서는 책임지지 않으며, 이용자 상호간 또는 이용자와 제3자 상호간 서비스를 매개로 발생한 분쟁에 개입하지 않습니다.

제18조(정보의 제공 및 광고의 게재)

회사는 이용자가 서비스 이용 중 필요하다고 인정되는 각종 정보 및 광고를 배너 게재, 전자우편(E-Mail), 휴대폰 메세지, 전화, 우편 등의 방법으로 이용자에게 제공(또는 전송)할 수 있습니다. 다만, 이용자는 이를 원하지 않을 경우 회사가 제공하는 방법에 따라 수신을 거부할 수 있습니다.

이용자가 수신 거부를 한 경우에도 이용약관, 개인정보보호정책, 기타 이용자의 이익에 영향을 미칠 수 있는 중요한 사항의 변경 등 '정보통신망이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률'에서 정하는 사유 등 이용자가 반드시 알고 있어야 하는 사항에 대하여는 전자우편 등의 방법으로 정보를 제공할 수 있습니다.

제1항 단서에 따라 이용자가 수신 거부 조치를 취한 경우 이로 인하여 회사가 거래 관련 정보, 이용 문의에 대한 답변 등의 정보를 전달하지 못한 경우 회사는 이로 인한 책임이 없습니다.

회사는 '정보통신망법' 시행령에 따라 2년마다 영리 목적의 광고정 정보 전송에 대한 수신동의 여부를 확인합니다.

회사는 광고주의 판촉 활동에 이용자가 참여하거나, 거래의 결과로서 발생하는 손실 또는 손해에 대하여는 책임을 지지 않습니다.

제19조(유료서비스의 결제 등)

회사가 제공하는 유료서비스를 이용하는 경우 이용자는 이용대금을 납부하는 것을 원칙으로 합니다. 이 때 회사가 제공하는 유료서비스에 대한 이용요금의 결제방법은 아래 각 호와 같습니다.

  1. 애플 인앱 결제, 구글 인앱 결제

회사는 이용자가 결제수단에 대해 정당한 사용권한을 가지고 있는지의 여부를 확인할 수 있으며, 이에 대한 확인이 완료될 때까지 거래 진행을 중지하거나, 확인이 불가한 해당 거래를 취소할 수 있습니다.

회사의 정책 및 제1항의 결제업체(이동통신사, 카드사 등) 및 결제대행업체의 기준에 따라 이용자 당 월 누적 결제액 및 충전한도가 제한될 수 있습니다. 해당 기준을 초과한 경우 유료서비스의 추가 이용은 불가능할 수 있습니다.

이용자가 대금의 지급이나 결제를 위하여 입력한 정보에 대한 책임은 이용자에게 있습니다.

제20조(환불)

이용자의 귀책사유로 결제를 취소, 환불하는 경우에는 다음의 절차에 따릅니다.

  1. 1회로 이용 또는 구매가 완료되는 서비스는 환불이 불가능 합니다.
  2. 지속적으로 이용가능한 서비스는 이용일수에 해당하는 금액을 차감한 나머지 금액을 환불합니다.

전항의 규정에도 불구하고 아래 각 호의 경우에는 결제한 전액을 환불합니다.

  1. 결제를 완료한 후 서비스 이용 내역이 없는 경우
  2. 서비스 장애 등 회사의 귀책사유로 서비스를 이용하지 못한 경우
  3. 구매한 서비스가 제공되지 않은 경우
  4. 구매한 서비스가 표시 또는 광고 등과 상이하거나 현저한 차이가 있는 경우
  5. 서비스 자체의 결함으로 서비스 이용이 현저히 불가능 하였던 경우

회사는 환불시 이용대금의 결제수단과 동일한 방법으로 환불하는 것을 원칙으로 합니다. 다만, 동일한 결제수단으로 환불이 불가능한 경우 회사가 개별서비스에서 정하는 별도의 방법으로 환불합니다.

회사는 환불 의무가 발생한 날로부터 3영업일 내에 환불절차를 진행합니다. 다만, 환불을 위하여 이용자의 협조가 필요한 경우 이용자의 귀책사유로 환불이 지연된 경우 회사는 지연이자를 부담하지 않습니다.

환불에 필요한 비용은 귀책사유가 있는 쪽이 부담합니다.

제21조(권리의 귀속)

회사가 제공하는 서비스에 대한 저작권 등 지식재산권은 회사에 귀속 됩니다.

회사는 서비스와 관련하여 이용자에게 회사가 정한 조건 따라 회사가 제공하는 서비스를 이용할 수 있는 권한만을 부여하며, 이용자는 이를 양도, 판매, 담보제공 하는 등 처분행위를 할 수 없습니다.

제1항의 규정에도 불구하고 이용자가 직접 작성한 콘텐츠 및 회사의 제휴계약에 따라 제공된 저작물에 대한 지식재산권은 회사에 귀속되지 않습니다.

제22조(콘텐츠의 관리)

회원이 작성 또는 창작한 콘텐츠가 '개인정보보호법' 및 '저작권법' 등 관련 법에 위반되는 내용을 포함하는 경우, 관리자는 관련 법이 정한 절차에 따라 해당 콘텐츠의 게시중단 및 삭제 등을 요청할 수 있으며, 회사는 관련 법에 따라 조치를 취하여야 합니다.

회사는 전항에 따른 권리자의 요청이 없는 경우라도 권리침해가 인정될 만한 사유가 있거나 기타 회사 정책 및 관련 법에 위반되는 경우에는 관련 법에 따라 해당 콘텐츠에 대해 임시조치 등을 취할 수 있습니다.

제23조(관할법원 및 준거법)

서비스와 관련하여 분쟁이 발생한 경우 관할법원은 민사소송법에 따른 관할법원으로 정하며, 준거법은 대한민국의 법령을 적용합니다.

부 칙

제1조(시행일)

본 약관은 2025.03.09.부터 시행됩니다.

Terms of Service

Article 1 (Purpose)

These terms and conditions aim to stipulate the rights, obligations, and responsibilities between Whisper (hereinafter referred to as the 'Company') and its members, as well as other necessary matters concerning the use of all services provided by the Company.

Article 2 (Definitions)

The main terms used in these terms and conditions are defined as follows:

  1. 'Service' refers to all services provided by the Company that can be used by 'users' regardless of the terminal used (including various wired and wireless devices such as PCs, TVs, and portable terminals).
  2. 'User' refers to 'individual members', 'corporate members', and 'non-members' who receive services provided by the Company according to these terms and conditions.
  3. 'Individual member' refers to a person who has registered as a member by providing personal information to the Company and can continuously receive information from the Company and use the services provided by the Company.
  4. 'Corporate member' refers to a person who has registered as a member by providing corporate and personal information to the Company and can continuously receive information from the Company and use the services provided by the Company.
  5. 'Non-member' refers to a person who uses the services provided by the Company without membership registration.
  6. 'ID' refers to a combination of characters or characters and numbers selected by the member and approved by the Company for member identification and service use.
  7. 'Password' refers to a combination of characters (including special characters) and numbers set by the member to confirm that they are the member matching the assigned ID and to protect confidentiality.
  8. 'Paid service' refers to all services provided by the Company for a fee.
  9. 'Payment' refers to the act of a member selecting a payment method and entering financial information to use the paid services provided by the Company.
  10. 'Voice' is an online payment method for using the paid services provided by the Company, which is converted at a ratio of 0.01 Voice per 1 Korean won, and can be charged, paid, refunded, etc. based on the member's ID.
  11. 'Content' refers to information in the form of text, photos, videos, various files, and links, etc., such as codes, characters, sounds, audio, images, or videos used on information networks in accordance with the Information and Communications Network Act.

Article 3 (Rules Outside the Terms)

Matters not specified in these terms shall be governed by relevant laws or individual terms, operational policies, and rules (hereinafter referred to as detailed guidelines) set by the Company. In case of conflict between these terms and the detailed guidelines, the detailed guidelines shall prevail.

Article 4 (Effect and Change of Terms)

These terms are published on all internet services provided by Whisper. The Company may change these terms within the scope not contrary to related laws such as the 'Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc. (hereinafter referred to as 'Electronic Commerce Act')', 'Act on the Regulation of Terms and Conditions (hereinafter referred to as 'Terms Regulation Act')', 'Framework Act on Electronic Documents and Transactions (hereinafter referred to as 'Electronic Document Act')', 'Electronic Financial Transactions Act', 'Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc. (hereinafter referred to as 'Information and Communications Network Act')', 'Consumer Basic Act', etc. (hereinafter referred to as 'Related Laws'). In case of changing the terms, the Company shall determine the content and implementation date of the changed terms, and notify for a considerable period from at least 7 days (30 days for changes that are disadvantageous or significant to users) before the implementation date, and individually notify existing users of the changed terms, application date, and reason for the change (including explanation of important matters to be changed) through separate electronic means (email, text message, electronic message in service, notification message, etc.). The changed terms shall take effect from the implementation date announced or notified.

When the Company announces or notifies the revised terms in accordance with Paragraph 1, it shall also notify the intent that "If you do not agree to the change, you may terminate the contract within 7 days (30 days in case of changes that are disadvantageous or significant to users) from the date of announcement or receipt of notification, and if you do not express your intention to terminate the contract, you are deemed to have agreed to the change."

If the user does not express their intention to reject the changed terms within 7 days (or 30 days in case of changes that are disadvantageous or significant to users) from the date of announcement or receipt of notification, the user is deemed to have agreed to the changes in these terms.

Article 5 (Notification to Users)

Unless otherwise specified in these terms, the Company may notify users through electronic means such as email, text message (SMS), electronic message, push notification, etc.

For notifications to all users, the Company may substitute for the notification of Paragraph 1 by posting on the bulletin board within the website operated by the Company for 7 days or more. However, for matters that have a significant impact on the user's own transactions, individual notification under Paragraph 1 shall be made.

The Company shall be deemed to have made individual notification by making the announcement of the preceding paragraph only in cases where individual notification is difficult due to user's contact information not being provided, not updated after changes, or incorrectly provided.

Article 6 (Conclusion of Usage Contract)

The usage contract is concluded in the following cases:

  1. When a user wishes to join as a member, the user agrees to the terms and conditions, applies for membership, and the Company accepts such application
  2. When a user wishes to use a service that can be used without membership registration, when they make a payment for using the Company's service
  3. When a user wishes to use a free service that can be used without membership registration, when they use additional services such as storing items related to the free service while proceeding with the procedures in items 1 and 2 above

Article 7 (Acceptance of Membership Registration)

The Company, in principle, accepts service use when there is a request for a usage contract.

For applications under Paragraph 1, the Company may request real name verification and personal authentication through professional institutions if necessary for service provision.

The Company may reserve acceptance if there is a lack of facilities related to the service, or if there are technical or business issues.

If the service use is not accepted or reserved according to Paragraph 3, the Company shall, in principle, notify the service use applicant. However, exceptions are made in cases where the Company cannot notify the user without the Company's fault.

The time of establishment of the usage contract is: in the case of Article 6, Item 1, the moment when the Company indicates completion of registration in the application procedure; in the case of Article 6, Item 2, the moment when the payment is indicated as completed.

The Company may classify members according to company policy and differentiate usage by segmenting usage time, frequency of use, service menus, etc.

The Company may impose usage restrictions or grade restrictions on members in accordance with the 'Film and Video Promotion Act' and 'Juvenile Protection Act', etc., to comply with ratings and age restrictions.

Article 8 (Change of Member Information)

Members can view and modify their personal information at any time through the personal information management screen. However, real name, ID, etc., which are necessary for service management, cannot be modified.

When there is a change in the information provided during membership application, members must modify it online or inform the Company of the change through email or other methods.

The member shall be responsible for any disadvantages that occur due to not informing the Company of the changes mentioned in Paragraph 2.

Article 9 (Management and Protection of Member Information)

The management responsibility for the member's ID and password belongs to the member, and they must not allow third parties to use them.

The Company may restrict the use of a member's ID if there is a risk of personal information leakage, if it is antisocial or contrary to public order and morals, or if there is a risk of being mistaken for the Company or a service operator.

If members become aware that their ID and password are being stolen or used by a third party, they must immediately notify the Company and follow the guidance.

In the case of Paragraph 3, the Company shall not be responsible for any disadvantages arising from the member not notifying the Company of the fact or not following the Company's guidance after notification.

Article 10 (Company's Obligations)

The Company shall promptly repair or restore any failures or losses to facilities to provide continuous and stable service, and may temporarily suspend the provision of all or part of the service without prior notice in unavoidable cases when any of the following reasons occur. In this case, the Company shall promptly notify users of the reason and suspension period after the fact.

  1. When necessary for emergency inspection, expansion, replacement, repair, or construction of the system
  2. When it is deemed necessary to replace the system to provide new services
  3. When normal service provision is impossible due to failure of the system or other service facilities, wired or wireless Network failure, etc.
  4. In case of national emergency, power outage, or force majeure

The Company shall strive to provide convenience to users in procedures and contents related to user contracts, such as conclusion, changes, and termination of usage contracts.

The Company shall post the name of the representative, company name, address, phone number, fax number, mail-order business registration number, terms of use, privacy policy, etc., on the initial screen of the online service so that users can easily see them.

Article 11 (Personal Information Protection)

The Company values users' personal information and strives to comply with relevant regulations such as the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, Personal Information Protection Act, etc. The Company informs users about how the personal information provided by users is being used and what measures are being taken to protect personal information through the privacy policy.

Relevant regulations and the Company's privacy policy apply to the protection and use of users' personal information by the Company. However, the Company's privacy policy does not apply to external web pages linked from websites operated by the Company.

Article 12 (User's Obligations)

When applying for use through user registration, users must complete the application form based on facts. If a user registers false or another person's information, they cannot claim any rights against the Company, and the Company shall not be responsible for any damages caused thereby.

Users must comply with the matters stipulated in these terms and other regulations set by the Company, and matters announced by the Company. Also, users must not engage in activities that interfere with the Company's business or damage the Company's reputation.

Users must immediately modify their address, contact information, email address, and other member information online when they change. In this case, the user shall be responsible for any issues arising from not modifying the changed information or delays in modification.

Users must directly manage the ID and password assigned to them. The Company shall not be responsible for problems arising from user's poor management.

When selecting an ID, nickname, or other name used in the service, users must not engage in the following activities:

  1. Impersonating the official operator of the service provided by the Company or using a similar name to cause confusion to other users
  2. Using names that include suggestive and obscene content
  3. Using names that might infringe on a third party's trademark rights, copyrights, or other rights
  4. Using names that might damage a third party's reputation or interfere with their business
  5. Using names that include antisocial content or content that violates relevant laws

Users may not dispose of their service usage rights or other positions under the usage contract through sale, gift, provision of security, etc., without the explicit consent of the Company.

Detailed content related to this article, such as precautions for using the service, is determined by the operational policy, and users may face disadvantages such as service usage restrictions or civil and criminal liabilities if they violate the service terms of use and operational policy.

Article 13 (Provision of Service)

The Company's service is, in principle, provided 24 hours a day, 365 days a year. However, temporary service interruptions may occur for all or part of the service in special cases such as maintenance of the Company's system, replacement of communication equipment, etc.

Specific guidance information for individual services provided by the Company can be found on the individual service screens.

The content of the services provided by the Company is as follows:

  1. Voice message conversation service between users
  2. Additional functions to provide voice conversation service

Article 14 (Limitation of Service, etc.)

The Company may restrict or suspend all or part of the service in case of war, civil disturbance, natural disaster, or equivalent national emergency situations, or in unavoidable cases such as when a telecommunications business operator under the Telecommunications Business Act suspends telecommunications services.

Notwithstanding the preceding paragraph, free services may be restricted or suspended, or converted to paid services, due to the Company's operational policies or other reasons.

When restricting or suspending the use of a service, the Company shall promptly inform users of the reason, restriction period, and scheduled time.

When converting a service that is being provided for free to a paid service after receiving payment information in advance, the Company shall notify the reason and scheduled time for the paid conversion and obtain the user's consent for the paid conversion.

Article 15 (Service Cancellation, Termination, and Withdrawal Procedures)

When a user wishes to terminate the usage contract, they can request termination of the usage contract at any time through the user withdrawal application on the homepage. However, immediate withdrawal may be restricted for a certain period after new registration for reasons such as preventing improper service use.

The Company may notify the user and terminate the contract if the user violates the user's obligations specified in these terms, or uses the service abnormally or unfairly, uses prohibited programs, or creates broadcasts and posts that defame or insult others, and such actions are accumulated more than twice, including the initial prohibition or deletion request, despite being prohibited or requested for deletion of such actions.

After receiving the user's expression of intention to withdraw from the subscription, cancel, or terminate, the Company shall inform the user of that fact. The reply shall be made by one of the methods notified by the user to the Company, and if the contact information notified by the user to the Company does not exist, the Company may not reply.

Article 16 (Compensation for Damages)

The Company or user may claim compensation for damages if damages occur due to the fault of the other party. However, the Company shall not be liable for damages due to failure, interruption of provision, loss or deletion, or alteration of stored data in free services.

Unless it violates the contents specified in the Company's operational policy, privacy policy, and other service-specific terms of use, the Company shall not be liable for any damages related to the use of services provided by the Company.

Article 17 (Disclaimer)

The Company shall not be responsible for providing services in case it cannot provide services due to natural disasters or equivalent force majeure.

The Company shall not be responsible for service usage obstacles caused by the user's fault.

The Company shall not be responsible for the user's failure to obtain expected profits through the service, nor for damages caused by materials obtained through the service.

The Company shall not be responsible for the reliability, accuracy, etc., of content posted by users on web pages, and shall not intervene in disputes arising between users or between users and third parties mediated by the service.

Article 18 (Provision of Information and Posting of Advertisements)

The Company may provide (or transmit) various information and advertisements deemed necessary to users while using the service through methods such as banner posting, email, mobile phone message, telephone, mail, etc. However, users may refuse to receive such information according to the method provided by the Company if they do not wish to receive it.

Even if the user has refused to receive information, the Company may provide information through methods such as email, etc., for matters that the user must know, such as changes in terms of use, privacy policy, and other important matters that may affect the user's interests, and reasons specified in the 'Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc.'

Pursuant to the proviso of Paragraph 1, the Company shall not be liable for its inability to deliver information related to transactions, answers to usage inquiries, etc., due to the user's refusal to receive measures.

The Company confirms whether to consent to receiving advertisement information for profit-making purposes every 2 years in accordance with the Enforcement Decree of the 'Information and Communications Network Act'.

The Company shall not be responsible for losses or damages that occur as a result of the user participating in the promotional activities of advertisers or as a result of transactions.

Article 19 (Payment for Paid Services, etc.)

When using paid services provided by the Company, users shall, in principle, pay the usage fee. The payment methods for usage fees for paid services provided by the Company are as follows:

  1. Apple in-app payment, Google in-app payment

The Company may verify whether the user has legitimate right to use the payment method, and may suspend the transaction until the verification is completed, or cancel the transaction if verification is impossible.

According to the Company's policy and the standards of payment companies (mobile carriers, card companies, etc.) and payment agencies mentioned in Paragraph 1, the monthly cumulative payment amount and charge limit per user may be restricted. Additional use of paid services may be impossible if the standards are exceeded.

The user is responsible for the information entered for payment or settlement of fees.

Article 20 (Refund)

When canceling or refunding payment due to user's fault, the following procedures shall be followed:

  1. Services that are used or purchased in a single session cannot be refunded.
  2. For services that can be continuously used, the remaining amount after deducting the amount corresponding to the days of use shall be refunded.

Notwithstanding the preceding paragraph, the full payment shall be refunded in the following cases:

  1. If there is no service usage history after completing payment
  2. If the service could not be used due to service failure or other reasons attributable to the Company
  3. If the purchased service was not provided
  4. If the purchased service is different from or significantly different from the display or advertisement
  5. If the service usage was significantly impossible due to a defect in the service itself

In principle, the Company shall refund by the same payment method as the usage fee. However, if refund by the same payment method is impossible, the Company shall refund by a separate method determined by the Company in individual services.

The Company shall proceed with the refund procedure within 3 business days from the date when the refund obligation arises. However, if the user's cooperation is required for the refund, the Company shall not bear delayed interest if the refund is delayed due to the user's fault.

The costs necessary for the refund shall be borne by the party at fault.

Article 21 (Attribution of Rights)

Intellectual property rights such as copyright for the services provided by the Company belong to the Company.

The Company only grants users the right to use the services provided by the Company according to the conditions set by the Company in relation to the services, and users cannot dispose of them by transferring, selling, providing security, etc.

Notwithstanding Paragraph 1, intellectual property rights for content created directly by users and copyrighted works provided according to the Company's alliance contracts do not belong to the Company.

Article 22 (Management of Content)

If content written or created by a member contains content that violates related laws such as the 'Personal Information Protection Act' and 'Copyright Act', the administrator may request the suspension of posting and deletion of the content according to the procedures set by related laws, and the Company shall take measures in accordance with related laws.

Even if there is no request from a rights holder pursuant to the preceding paragraph, the Company may take temporary measures, etc., for the content in accordance with relevant laws if there are reasons to recognize rights infringement or if the content violates other company policies and relevant laws.

Article 23 (Jurisdiction and Governing Law)

In case of a dispute related to the service, the jurisdiction court shall be determined according to the jurisdiction court under the Civil Procedure Act, and the governing law shall be the laws of the Republic of Korea.

Addendum

Article 1 (Effective Date)

These terms shall take effect from March 9, 2025.

サービス利用規約

第1条(目的)

本規約は、ウィスパー(以下「会社」といいます)が提供する各種サービスの利用に関して、会社と会員との間の権利、義務及び責任事項、その他必要な事項を規定することを目的とします。

第2条(定義)

本規約で使用する主な用語の定義は次のとおりです。

  1. 「サービス」とは、実装される端末(PC、TV、携帯端末などの各種有線・無線機器を含む)に関係なく、「利用者」が利用できる会社が提供する各種サービスを意味します。
  2. 「利用者」とは、本規約に従って会社が提供するサービスを受ける「個人会員」、「企業会員」及び「非会員」を言います。
  3. 「個人会員」は、会社に個人情報を提供して会員登録を行った人で、会社から継続的に情報の提供を受け、「会社」が提供するサービスを継続的に利用できる者を言います。
  4. 「企業会員」は、会社に企業情報及び個人情報を提供して会員登録を行った人で、会社から継続的に情報の提供を受け、会社が提供するサービスを継続的に利用できる者を言います。
  5. 「非会員」は、会員登録なしに会社が提供するサービスを利用する者を言います。
  6. 「アイディ(ID)」とは、会員の識別とサービス利用のために会員が決め、会社が承認する文字または文字と数字の組み合わせを意味します。
  7. 「パスワード」とは、会員に付与されたアイディと一致する会員であることを確認し、秘密の保護のために会員自身が決めた文字(特殊文字を含む)と数字の組み合わせを意味します。
  8. 「有料サービス」とは、会社が有料で提供する各種サービスを意味します。
  9. 「決済」とは、会社が提供する有料サービスを利用するために会員が支払手段を選択し、金融情報を入力する行為を言います。
  10. 「ボイス」は、会社が提供する有料サービスを利用するために購入するインターネット上の決済手段で、現金1ウォンあたりボイス0.01ボイスの比率で換算され、会員のアイディ(ID)を基準に充電、決済、返金などが可能です。
  11. 「コンテンツ」とは、情報通信網法の規定に従って情報通信網で使用される符号・文字・音声・音響・イメージまたは映像などの情報形態の文章、写真、動画及び各種ファイルとリンクなどを言います。

第3条(規約外の準則)

本規約で定めていない事項については、法令または会社が定めるサービスの個別規約、運営ポリシー及びルールなど(以下「詳細指針」)の規定に従います。また、本規約と詳細指針が衝突する場合には、詳細指針に従います。

第4条(規約の効力と変更)

本規約は、ウィスパーが提供するすべてのインターネットサービスに掲載して公示します。「会社」は、「電子商取引等における消費者保護に関する法律(以下「電子商取引法」という)」、「約款の規制に関する法律(以下「約款規制法」という)」、「電子文書及び電子取引基本法(以下「電子文書法」という)」、「電子金融取引法」、「情報通信網利用促進及び情報保護等に関する法律(以下「情報通信網法」という)」、「消費者基本法」などの関係法令(以下「関係法令」という)に違反しない範囲内で本規約を変更することができ、会社は規約が変更される場合に変更された規約の内容と施行日を定め、その施行日から最低7日間(利用者に不利または重大な事項の変更は30日間)前から施行日後相当な期間にわたって公知し、既存の利用者には変更された規約、適用日及び変更理由(変更される内容のうち重要事項に関する説明を含む)を別途の電子的手段(電子メール、テキストメッセージ、サービス内電子メッセージの送信、通知メッセージを表示するなどの方法)で個別通知します。変更された規約は、公知または通知した施行日から効力が発生します。

会社が第1項に従って改定規約を公知または通知する場合、「変更に同意しない場合は、公知日または通知を受けた日から7日以内(利用者に不利または重大な事項の変更の場合は30日以内)に契約を解除することができ、契約解除の意思表示をしない場合は変更に同意したものとみなされる」という趣旨の内容を一緒に通知します。

利用者が第2項の公知日または通知を受けた日から7日以内(または利用者に不利または重大な事項の変更の場合は30日以内)に変更された規約に対して拒否の意思を表示しなかった場合は、本規約の変更に同意したものとみなします。

第5条(利用者への通知)

会社は、本規約に別途規定がない限り、利用者に電子メール、テキストメッセージ(SMS)、電子メッセージ、プッシュ(Push)通知などの電子的手段を利用して通知することができます。

会社は、利用者全体に対する通知の場合は、7日以上会社が運営するウェブサイト内の掲示板に掲載することで第1項の通知に代えることができます。ただし、利用者本人の取引に関連して重大な影響を与える事項については、第1項の個別通知を行います。

会社は、利用者の連絡先未記載、変更後未修正、誤記載などにより個別通知が困難な場合に限り、前項の公知を行うことで個別通知を行ったものとみなします。

第6条(利用契約の締結)

利用契約は次の場合に締結されます。

  1. 利用者が会員として加入しようとする場合、利用者が規約の内容に対して同意した後、会員加入申請を行い、会社がこのような申請に対して承諾した時
  2. 利用者が会員登録なしに利用できるサービスについて、会員加入の申請なしにサービスを利用しようとする場合には、会社のサービス利用のために決済する時
  3. 利用者が会員登録なしに利用できるサービスについて、会員加入の申請なしに無料サービスを利用しようとする場合には、その無料サービスに関連する事項の保存など付加サービスを利用しながら上記1号及び2号の手続きを進めた時

第7条(会員加入の承諾)

会社は、利用契約の要請がある場合、サービス利用を承諾することを原則とします。

第1項に基づく申請において、会社はサービス提供に必要な場合、専門機関を通じた実名確認及び本人認証を要請することができます。

会社は、サービス関連設備に余裕がない場合、または技術上または業務上の問題がある場合には、承諾を留保することができます。

第3項に従ってサービス利用を承諾しないか留保した場合、会社は原則としてこれをサービス利用申請者に通知するようにします。ただし、会社の帰責事由なしに利用者に通知できない場合には例外とします。

利用契約の成立時期は、第6条第1号の場合は会社が加入完了を申請手続き上で表示した時点、第6条第2号の場合は決済が完了したという表示がされた時点とします。

会社は、会員に対して会社のポリシーに従って等級別に区分し、利用時間、利用回数、サービスメニューなどを細分化して利用に差等を設けることができます。

会社は、会員に対して「映画及びビデオ物の振興に関する法律」及び「青少年保護法」などに基づく等級及び年齢遵守のために利用制限や等級別制限を設けることができます。

第8条(会員情報の変更)

会員は、個人情報管理画面を通じていつでも自分の個人情報を閲覧し、修正することができます。ただし、サービス管理のために必要な実名、アイディなどは修正できません。

会員は、会員加入申請時に記載した事項が変更された場合、オンラインで修正するか電子メールその他の方法で会社にその変更事項を知らせなければなりません。

第2項の変更事項を会社に知らせないことで発生した不利益については、会員に責任があります。

第9条(会員情報の管理及び保護)

会員のアイディ(ID)とパスワードに関する管理責任は会員にあり、これを第三者が利用できるようにしてはなりません。

会社は、会員のアイディ(ID)が個人情報漏洩の恐れがあるか、反社会的または公序良俗に反するか、会社またはサービスの運営者と誤認される恐れがある場合、該当アイディ(ID)の利用を制限することができます。

会員は、アイディ(ID)及びパスワードが盗用されるか第三者が使用していることを認識した場合には、これを直ちに会社に通知し、案内に従わなければなりません。

第3項の場合、該当会員が会社にその事実を通知しないか、通知したが会社の案内に従わないことで発生した不利益について、会社は責任を負いません。

第10条(会社の義務)

会社は、継続的かつ安定的なサービスの提供のために設備に障害が生じるか滅失した場合には、これを遅滞なく修理または復旧し、次の各号の事由発生時にやむを得ない場合予告なくサービスの全部または一部の提供を一時中止することができます。この場合、その事由及び中止期間などを利用者に遅滞なく事後公知します。

  1. システムの緊急点検、増設、交換、施設の補修または工事を行うために必要な場合
  2. 新しいサービスを提供するためにシステム交換が必要だと判断される場合
  3. システムまたはその他のサービス設備の障害、有線・無線Network障害などにより正常なサービス提供が不可能な場合
  4. 国家非常事態、停電、不可抗力的事由による場合

会社は、利用契約の締結、契約事項の変更及び解除など利用者との契約関連手続き及び内容などにおいて利用者に便宜を提供するよう努めます。

会社は、代表者の氏名、商号、住所、電話番号、ファクス番号(FAX)、通信販売業申告番号、利用規約、個人情報取扱方針などを利用者が簡単に知ることができるようにオンラインサービス初期画面に掲載します。

第11条(個人情報保護)

会社は、利用者の個人情報を重視し、情報通信網利用促進及び情報保護等に関する法律、個人情報保護法などの関連法規を遵守するために努力します。会社は、個人情報保護ポリシーを通じて利用者が提供する個人情報がどのような用途と方式で利用されており、個人情報保護のためにどのような措置が取られているかをお知らせします。

会社が利用者の個人情報の保護及び使用について関連法規及び会社の個人情報処理方針を適用します。ただし、会社が運営するウェブサイトなどからリンクされた外部ウェブページでは、会社の個人情報処理方針は適用されません。

第12条(利用者の義務)

利用者は、利用者登録を通じて利用申請をする場合、事実に基づいて申請書を作成しなければなりません。利用者が虚偽または他人の情報を登録した場合、会社に対していかなる権利も主張できず、会社はこれにより発生した損害について責任を負いません。

利用者は、本規約で規定する事項とその他会社が定めた諸規定、会社が公知する事項を遵守しなければなりません。また、利用者は会社の業務を妨害する行為及び会社の名誉を毀損する行為をしてはなりません。

利用者は、住所、連絡先、電子メールアドレスなど会員情報が変更された場合、直ちにオンラインを通じてこれを修正しなければなりません。この場合、変更された情報を修正しないか修正が遅れることで発生する責任は利用者が負うことになります。

利用者は、利用者に付与されたアイディとパスワードを直接管理しなければなりません。利用者の管理不足で発生した問題は、会社が責任を負いません。

利用者がアイディ、ニックネーム、その他サービス内で使用される名称などを選定する際には、次の各号に該当する行為をしてはなりません。

  1. 会社が提供するサービスの公式運営者を詐称するか、これと類似する名称を使用して他の利用者に混乱を与える行為
  2. 扇情的で猥褻な内容が含まれる名称を使用する行為
  3. 第三者の商標権、著作権など権利を侵害する可能性のある名称を使用する行為
  4. 第三者の名誉を毀損するか、その業務を妨害する可能性のある名称を使用する行為
  5. その他反社会的で関係法令に抵触する内容が含まれる名称を使用する行為

利用者は、会社の明示的同意がない限り、サービス利用権限、その他利用契約上の地位について売却、贈与、担保提供など処分行為を行うことができません。

本条に関連して、サービス利用における注意事項などその他の詳細内容は運営ポリシーで定め、利用者がサービス利用規約及び運営ポリシーに違反する場合、サービス利用制限、民事・刑事上の責任など不利益が発生することがあります。

第13条(サービスの提供)

会社のサービスは年中無休、1日24時間提供することを原則とします。ただし、会社のシステムの維持保守のための点検、通信機器の交換など特別な事由がある場合、サービスの全部または一部について一時的な提供中断が発生することがあります。

会社が提供する個別サービスに関する具体的な案内事項は、個別サービス画面で確認することができます。

会社が提供するサービスの内容は次のとおりです。

  1. 利用者間の音声メッセージ対話サービス
  2. 音声対話サービスを提供するための付加機能

第14条(サービスの制限など)

会社は、戦時、事変、天災地変またはこれに準ずる国家非常事態が発生するか発生する恐れがある場合と電気通信事業法による基幹通信事業者が電気通信サービスを中止するなどやむを得ない事由がある場合には、サービスの全部または一部を制限するか中止することができます。

無料サービスは前項の規定にもかかわらず、会社の運営ポリシーなどの事由によりサービスの全部または一部が制限されるか中止されることがあり、有料に転換されることがあります。

会社は、サービスの利用を制限するか停止する際には、その事由及び制限期間、予定日時などを遅滞なく利用者にお知らせします。

会社は、事前に決済情報を入力して、無料で提供中のサービスを有料に転換する場合、その事由と有料転換予定日時を通知し、有料転換に対する利用者の同意を得ます。

第15条(サービスの解除・解約及び脱退手続き)

利用者が利用契約を解約しようとする場合は、いつでもホームページ上の利用者脱退申請を通じて利用契約解約を要請することができます。ただし、新規加入後一定時間、サービス不正利用防止などの事由で即時脱退が制限されることがあります。

会社は、利用者が本規約で定めた利用者の義務に違反した場合など非正常な利用または不当な利用と利用者禁止プログラムを使用する場合、または他人の名誉を毀損するか侮辱する放送と投稿を作成した場合、このような行為を禁止するか削除を要請したにもかかわらず、最初の禁止または削除要請を含めて2回以上累積される場合、利用者に通知し、契約を解約することができます。

会社は、利用者の申込撤回、解除または解約の意思表示を受信した後、その事実を利用者に返信します。返信は利用者が会社に対して通知した方法の一つによるものとし、利用者が会社に対して通知した連絡先が存在しない場合には返信しないこともあります。

第16条(損害賠償)

会社または利用者は、相手方の帰責により損害が発生する場合、損害賠償を請求することができます。ただし、会社は無料サービスの障害、提供中断、保管された資料の滅失または削除、変造などによる損害については賠償責任を負いません。

会社が提供するサービスの利用に関連して、会社の運営ポリシー及び個人情報保護ポリシー、その他サービス別利用規約で定める内容に違反しない限り、会社はいかなる損害についても責任を負いません。

第17条(免責事項)

会社は、天災地変またはこれに準ずる不可抗力によりサービスを提供できない場合には、サービス提供に関する責任を負いません。

会社は、利用者の帰責事由によるサービス利用障害について責任を負いません。

会社は、利用者がサービスを利用して期待する収益を得られなかったことについて責任を負わず、サービスを通じて得た資料による損害などについても責任を負いません。

会社は、利用者がウェブページに掲載した内容の信頼度、正確性など内容については責任を負わず、利用者相互間または利用者と第三者相互間サービスを媒介として発生した紛争に介入しません。

第18条(情報の提供及び広告の掲載)

会社は、利用者がサービス利用中必要だと認められる各種情報及び広告をバナー掲載、電子メール(E-Mail)、携帯電話メッセージ、電話、郵便などの方法で利用者に提供(または送信)することができます。ただし、利用者はこれを望まない場合、会社が提供する方法に従って受信を拒否することができます。

利用者が受信拒否をした場合でも、利用規約、個人情報保護ポリシー、その他利用者の利益に影響を及ぼす可能性のある重要な事項の変更など「情報通信網利用促進及び情報保護等に関する法律」で定める事由など利用者が必ず知っておくべき事項については、電子メールなどの方法で情報を提供することができます。

第1項但書により利用者が受信拒否措置を取った場合、これにより会社が取引関連情報、利用照会に対する回答などの情報を伝達できなかった場合、会社はこれによる責任を負いません。

会社は、「情報通信網法」施行令に従って2年ごとに営利目的の広告情報送信に対する受信同意の有無を確認します。

会社は、広告主の販促活動に利用者が参加したり、取引の結果として発生する損失または損害については責任を負いません。

第19条(有料サービスの決済など)

会社が提供する有料サービスを利用する場合、利用者は利用料金を納付することを原則とします。この時、会社が提供する有料サービスに対する利用料金の決済方法は以下の各号のとおりです。

  1. アップルアプリ内決済、グーグルアプリ内決済

会社は、利用者が決済手段について正当な使用権限を持っているかどうかを確認することができ、これに対する確認が完了するまで取引進行を中止するか、確認が不可能な該当取引をキャンセルすることができます。

会社のポリシー及び第1項の決済業者(移動通信会社、カード会社など)及び決済代行業者の基準に従って利用者あたり月累積決済額及び充電限度が制限されることがあります。該当基準を超えた場合、有料サービスの追加利用は不可能な場合があります。

利用者が料金の支払いや決済のために入力した情報に対する責任は利用者にあります。

第20条(返金)

利用者の帰責事由により決済をキャンセル、返金する場合には、次の手順に従います。

  1. 1回で利用または購入が完了するサービスは返金できません。
  2. 継続的に利用可能なサービスは、利用日数に該当する金額を差し引いた残りの金額を返金します。

前項の規定にもかかわらず、以下の各号の場合には決済した全額を返金します。

  1. 決済を完了した後、サービス利用履歴がない場合
  2. サービス障害など会社の帰責事由によりサービスを利用できなかった場合
  3. 購入したサービスが提供されなかった場合
  4. 購入したサービスが表示または広告などと異なるか著しい差がある場合
  5. サービス自体の欠陥によりサービス利用が著しく不可能だった場合

会社は、返金時に利用料金の決済手段と同じ方法で返金することを原則とします。ただし、同じ決済手段での返金が不可能な場合、会社が個別サービスで定める別途の方法で返金します。

会社は、返金義務が発生した日から3営業日以内に返金手続きを進めます。ただし、返金のために利用者の協力が必要な場合、利用者の帰責事由により返金が遅延した場合、会社は遅延利息を負担しません。

返金に必要な費用は、帰責事由がある側が負担します。

第21条(権利の帰属)

会社が提供するサービスに対する著作権など知的財産権は会社に帰属します。

会社は、サービスに関連して利用者に会社が定めた条件に従って会社が提供するサービスを利用する権限のみを付与し、利用者はこれを譲渡、販売、担保提供するなどの処分行為をすることはできません。

第1項の規定にもかかわらず、利用者が直接作成したコンテンツ及び会社の提携契約に従って提供された著作物に対する知的財産権は会社に帰属しません。

第22条(コンテンツの管理)

会員が作成または創作したコンテンツが「個人情報保護法」及び「著作権法」など関連法に違反する内容を含む場合、管理者は関連法が定めた手続きに従って該当コンテンツの掲載中断及び削除などを要請することができ、会社は関連法に従って措置を取らなければなりません。

会社は、前項に基づく権利者の要請がない場合でも、権利侵害が認められるだけの事由があるか、その他会社のポリシー及び関連法に違反する場合には、関連法に従って該当コンテンツに対して暫定措置などを取ることができます。

第23条(管轄裁判所及び準拠法)

サービスに関連して紛争が発生した場合、管轄裁判所は民事訴訟法に基づく管轄裁判所とし、準拠法は大韓民国の法令を適用します。

付 則

第1条(施行日)

本規約は2025年3月9日から施行されます。